Thông tin công việc
Mô tả
– Liên hệ với Customer Service Team để đảm bảo chỗ & sắp xếp đặt chỗ với các hãng tàu.
Liaise with CS team to secure space & arrange booking with shipping lines
– Gửi xác nhận đặt chỗ cho khách hàng.
Send booking confirmation to the customer.
– Liên hệ với hãng tàu và khách hàng để giải quyết các trường hợp sự cố, giải quyết các tồn đọng, sự cố đối với hàng hóa.
Contact with shipping lines and customers to solve the trouble case, solve backlog and incidents with the goods.
– Phối hợp với các nhóm nội bộ để đảm bảo các yêu cầu của khách hàng.
Co-ordinary with internal teams to ensure customer’s requirements.
– Báo cáo cho quản lý hoặc cấp trên khi có yêu cầu
Report to manager or upper level when required
– Hoàn thành công việc được giao khi được yêu cầu
Complete the assigned job when required
Yêu cầu
- Bachelor degree in Business Administration; Foreign Trade; Transportation.
- At least 3year experienced working for/with logistics forwarder. Having experience in US trade lane is an advantage
- Being careful, responsible, dynamic, enthusiasm & hard working.
- Persuasive speaking, willingness to improve and thick skin are the top customer service attributes a representative needs.
- Good at communication Skills (Negotiation & Convincible Skills)
- Good command of English (both verbal & written)
- Team Work (Collaboration; Conflict Resolution; Challenge and Support)
- Priority for the candidate used to work in Global Logistics ( Export to USA)
- Bằng cấp:
Cao đẳng - Độ tuổi:
Không giới hạn tuổi